Ağustos ayından bu yana popüler tap-to-earn oyunu Hamster Kombat önemli ölçüde kullanıcı kaybına uğradı. 5 Kasım itibarıyla oyunun aktif oyuncu sayısı %86 oranında, yani 300 milyon oyuncudan 41 milyona düştü. Bu büyük gerileme, oyunun ekonomik ve rekabetçi baskılar altında kaldığını gösteren verilerle doğrulandı.
Rekabet Büyüyor: Paws Faktörü
Hamster Kombat, son dönemde güçlü bir rakip olan Paws ile mücadele ediyor. Paws, Telegram Mini App platformunda kısa sürede geniş bir kitleye ulaşarak Hamster Kombat’ın oyuncu tabanını ciddi şekilde daralttı. Bu gelişme, Hamster Kombat’ın pazar payını olumsuz etkiledi ve oyuncu kaybında önemli bir rol oynadı.
Ayrıca, oyunun yerel tokeni HMSTR, Eylül ayındaki en yüksek değerine kıyasla %75 oranında değer kaybetti. Güncel verilere göre, token şu anda sadece 0.0025 ABD doları seviyesinde işlem görüyor. Bununla birlikte, son bir ayda HMSTR tokenini elinde bulunduran cüzdan sayısı 3.5 milyona ulaştı. Yani, yatırımcı tabanı halen genişliyor ancak tokenin değeri düşüşte.
Tap-to-Earn Modelinin Genel Gerilemesi
Hamster Kombat’ın yaşadığı düşüş sektördeki genel bir eğilimi yansıtıyor. DefiLlama verileri, The Open Network (TON) üzerindeki projelerin toplam kilit değerinin 750 milyon dolardan 300 milyon dolara gerilediğini gösteriyor. Tap-to-earn modeline olan ilgi genel olarak azalmakta. Bu durum, Hamster Kombat gibi oyunların sürdürülebilirliği konusundaki endişeleri artırıyor.
Rakip platformlar da zorluklar yaşıyor. Örneğin, Telegram oyunu Tomarket, TOMA tokeni için yapılan airdrop dağıtımı sonrası bazı kullanıcılarını haksız şekilde platformdan yasakladı. Ancak, gelen şikayetler üzerine yasaklar kaldırıldı ve süreç gözden geçirildi. Bu tarz olaylar, tap-to-earn sektöründeki genel belirsizlikleri ve oyuncu memnuniyetsizliklerini ortaya koyuyor.
Hamster Kombat’taki kullanıcı kayıpları yalnızca rekabetten kaynaklanmıyor. Düzenleyici baskılar, özellikle İran’da gelen eleştiriler ve bazı ülkelerde olası yasakların konuşulması, oyunun uluslararası genişleme hedeflerini tehdit ediyor. Token değer kayıpları, kullanıcı güvenindeki düşüş ve sektördeki genel gerileme, Hamster Kombat ve benzeri oyunları zor bir sürecin içine sokmuş durumda.