Blokzincir oyunları, teknoloji sektörünün en ilgi çekici alanlarından biri olarak hızla büyüyen endüstri katılımcıları arasında yerini aldı. Oyuncuların merkezi olmayan bir yapıda oyun içi varlıklar ve öğeler edinmesi ve bu varlıkların oyun dışında ticaretinin yapılabilmesi, sektöre yeni bir soluk getirdi.
Binance Research tarafından yayınlanan rapora göre, blokzincir oyun pazarı 2023 yılında 7.8 milyar dolar gelir elde etti ve 2025 yılına kadar 22 milyar doları aşması, yıllık %70,3 bileşik büyüme oranıyla bekleniyor.
Bu rakamlar etkileyici olsa da, sektörün henüz emekleme aşamasında olduğu unutulmamalıdır. Minecraft gibi en çok satan video oyunlarına kıyasla, blokzincir oyunlarından elde edilen gelirler oldukça küçük bir paya sahip.
Raporda belirtildiği üzere, merkezi olmayan yapı, bir oyunun üretim ekibi iflas etse bile oyun içi varlıkların sürekliliğini sağlayabilir. Bu durum devrim niteliğinde kabul edilebilir.
Web3 oyunlarının, merkezi bir organizasyonun başarısızlığı sonucunda sona eren Web2 oyunlarının aksine, süresiz olarak ayakta kalma potansiyeli bulunuyor. Ayrıca, gelecekte sağlanabilecek olan birlikte çalışabilirlik özelliği, oyuncuların bir oyun içinde kazandıkları öğeleri diğer oyunlarda veya oyun dışında kullanmalarına izin verebilir.
DappRadar verilerine göre, blokzincir oyunları, 1.16 milyon benzersiz aktif kullanıcı ile dApp dünyasında hakimiyetini sürdürüyor ve %33 pazar payı ile dApp pazarının en yoğun kategorisi haline geldi. Ancak, bu alanda geliştirilen oyunların ne sıklıkla iflas ettiğini gösteren makalelerimiz, pazarın mevcut durumu hakkında hala geçerli bilgiler sunuyor.