2024 yılında Telegram tabanlı tap-to-earn oyunları, kripto para sektöründe öne çıkan yenilikler haline geldi. Hamster Kombat, AirDrop öncesi 300 milyon oyuncuya ulaşırken, Notcoin ise piyasa değeri yaklaşık 3 milyar dolara çıktı. Bu oyunlar, kullanıcıların basit dokunuşlarla kripto para kazanmalarını mümkün kılıyor.
Tap-to-Earn Modelinin Yaygınlaşması
Tap-to-earn konsepti, kullanıcı dostu yapısı ve çeşitliliği ile hızla popülerlik kazandı. Ancak, bu modelin önceki play-to-earn oyunlarının karşılaştığı sorunları aşma başarısı henüz kesinleşmedi ve geleceği merak konusu olmaya devam ediyor.
Ekonomik Sürdürülebilirlik ve Geniş Kullanıcı Kitlesi
Play-to-earn oyunları genellikle oyunculardan başlangıç yatırımı talep ederken, tap-to-earn oyunları bu gereksinimi ortadan kaldırarak daha geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşmayı hedefliyor. Bu sayede, kripto dünyasına yeni adım atanlar için giriş bariyeri önemli ölçüde azalıyor.
Uzman görüşlerine göre:
- Immutable şirketinin CEO’su Robbie Ferguson, tap-to-earn oyunlarının basitliği sayesinde umut vaat ettiğini belirtti.
- TON Vakfı’nın ekosistem lideri Alena Shmalko, bu modellerin başarılı olmazsa play-to-earn gibi aynı sorunlarla karşılaşabileceğini ifade etti.
Tap-to-earn oyunları, kullanıcıların mobil cihazlar üzerinden kolayca kripto para kazanmalarını sağlarken, bazı eleştirmenler bu oyunların uzun vadede kullanıcı bağlılığını sürdüremeyebileceğini savunuyor. Öte yandan, bu oyunların sürdürülebilirliğini sağlamak adına reklam gelirlerine dayalı ekonomik modeller tercih ediliyor.
Notcoin ve Hamster Kombat gibi oyunlar, ekosistemlerini genişletmek ve kullanıcıları elde tutmak için çeşitli stratejiler uyguluyor. Kullanıcı dostu olmaları ve düşük giriş bariyerleri sayesinde, tap-to-earn oyunları kripto oyun endüstrisinde yeni bir trend olarak öne çıkıyor.